söndag 9 oktober 2011

Stora framsteg!

Som vanligt är jag och Rickard osynkade i tiden. Han är vaken sent och jag är uppe med tuppen.
Det kanske iofs är ngt bra!
Lite att gå i skift för Miriams skull.

Kl 06 var jag inne hos lilla Skorpan.
Hon låg där i sitt lilla bo och skrek. Hon var inte alls nöjd med situationen.
Hjärtskärande att höra hennes kvid.
Enl SS hade hon lite gas i magen. Oj oj, samma dilemma som med mammas Laktos mage. Mitt Lilla Hjärtat. Tur då att SS kunde hjälpa Miriam att lätta på trycket.

Idag har jag även hjälpt till med tvätta Skorpan. Först bakom öronen och sen på halsen. Läskigt.
Sen fick mamma ta sin första bajs blöja. Stora framsteg.
Jag var också med då vi bytte CPAP. Det är dock ngt jag kommer vänta med att göra om. Riktigt läskigt med pulsfall mm.

Miriam fortsätter vara kritiskt stabil. Idag har dom ökat på maten. Nu är hon uppe i 1,2. Duktig tjej.
När vi är inne och kvälls nattar henne får vi veta att hon åter är på väg upp igen. Nu låg vikten på 683 istället för 650 som den var på igår.

Även pappa har fått sitta känguru idag. Så söta ihop. Men även jag och Miriam satt i 3,5 så mysigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna