fredag 28 oktober 2011

Dag 26

Lillan ligger fortfarande kvar på IVA. Men hennes infektion värden har sjunkit. Tack och lov!
Dock så rosslar det fortfarande i hennes lungor.
Och hon är hes och jag har ännu inte hört henne gråta igen. Hjärt skärande!
Nu är jag livrädd för att hennes stämband är skadade. Men tydligen kan det ta 2-3 v innan skadan är reparerad.

Idag fick vi veta att hon kallas för "argbiggan"
Att hon har temprament utöver det vanliga!!!
Att hon är påhittig!
Som idag då hon drog sönder en infart i handen. Inte den första. Och var på väg att dra ur sonden.
Men att hon är så tempraments full kostar också henne enegi var gång hon blir så himla arg.

"pappa gjorde cepap tvätt på dig idag"
Då tar man bort CPAPEN i några sekunder. Först skrek och protestera du för att han tog bort den, sen insåg du att du var fri och njöt å var belåten över att du andades själv. Sedan vart du arg igen för att dom satte dit CPAPen igen. Du fick din pappa att skratta över ditt humör :)

Hm vem har du ärvt den sidan ifrån skruttfia?

Men mitt hjärta, idag fick du och jag sitta hud mot hud! I två omgångar och i flera timmar.
Det mest underbara för stunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna