torsdag 15 juli 2010

Höga kusten..

Tiden börjar dra ihop sig. Snart skall jag, råttan och Rickard dra norr ut. En resa bla längs Höga Kusten.

Redan i mars ville jag ju hänga med Linkan till Thailand , men icke. Jag hade ju hoppats på en resa med sol, bad och värme vid medelhavet.. Rosa drinkar, sololja, glass mm. Nu är det utbytt till norra Svea och en massa mygg =)) hembränt och Grappo =)) Vad göra.. Myggen älskar mig. Men jag är både överkänslig och näst intill hatisk mot dem!

Semester kassan vart total tömd efter alla måsten var avklarade. En fin liten återbäring ifrån staten istället för en insättning hade ju suttit rätt fint. Och visst ibl svider det extra hårt av alla hålen och det låga inflödet unte drar jämt i pluskan. Men Ja så fick det bli.. så bil semester i all ära.

Därför kan jag som fattig brassetjej känna en lättnad av att barnen denna sommar fick chansen att fara till sin far i Cambodjan som erbjöd, sol, regn och bad samt fina veckor hos farfar på Gotland. Så barnen kommer tebax till skolan och har haft ett ganska bra sommarlov.

Men med trycket som det är att ta allt ansvar själv som ensamstående mamma, Ja allt från skol arbete, killarnas hormoner, konstanta aptit (aldrig mätta =), tvättningen ( kan ju tro att det är töser jag har =) och veckoinhandlingen samt hemmets renhets standard. Som är major, städning é ett måste med en liten svart vovva =)

Så därför behöver även jag få hämta lite energi. Nu har jag fått turen, chansen och lyckan att göra detta via hjärte vännen.

Nu på lördag går bilen hela vägen upp till Umeå. En annan har ju aldrig vrt högre än till Åre =)) Sedan vidare emot Piteå. En lång tur med tanke på att vi precis vrt nere hos far min i Skåne, 62 mil enkel resa.

Men det skall bli helt underbart skönt. Jag längtar!

This is MY trip!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna