måndag 5 juli 2010

Medel ålders tant.. jag? Inte alls!

Sitter nu på min lunch och tänker tebax på en super go helg.

Jag börjar ju att närma mig tant.. i helgen hade jag turen att få gå på Maricas 40 år skiva. Så grymt kul och trevligt. Som alltid. Och vi skall inte prata om hur gott det var! Marica är en värdinna ända ut i finger spetsarna. Så allt fanns och lite till! Tack Marica för en grym fest! Till att börja med vill jag ge mig själv en ELOGE! Kan det tänkas att lilla annapanna var först på plats! Helt galet men sant!

Så med en stekande sol och trevliga vänners lag så bjöds det på ett ”garden party” alá ***** Dessutom såg Jojje såg till att jag hade en flaska skumpa på bordet hela kvällen.. Me lajkie! Bubblor är mumma!

Lyckan vrt väl än mera total då jag inte behövde hanka mig hem med SL lr Taxi.. För efter ”endast” två glas kan även en liten annapanna ha svårt att gå i 8cm höga klackar! Men då dyker snällaste Rickard opp, å plockar upp mig och Jenny. Så att två medelålders kvinnor kom hem tryggt och säkert! Ja ni kan väl tänka er.. stackars Rick. Vi luktade rök och sprit och hade en ganska hög ljud nivå.. ja iaf tills jag stupa i säng!

Nu dagen efter inser man ju verkligen att man inte pur ung längre.. visst iofs jag vrt ju påmind på festen också.. vi mindes nämligen alla dom pastell färgade huvtröjorna som det stod Bagera på.. lr jag som halv nördig tjej fick en som det stod Boogero på. Inköpt på OBS marknad i Haninge. Hur kul var den? Men vi skrattade också att våra barn knappt vet hur det är att jogga med en freestyle där ljudet svajade vid varje ned tramp i löpspåret. Ingen mp3 spelare där inte. Lr Iphone med track indikator på. Lr att vi satt och kikade på Dynastin och samtidigt tyckte att den mörka killen i Falcon Crest bara var så snygg. Och att vissa barn faktiskt blev rädda för ”vilse i pannkakan”

Haha.. ja tiderna förändras.. men när jag sitter med hjärtevännen Rickard och frågar om han minns just den serien lr filmen.. så tittar han tebax på mig som ett stående frågetecken och skakar på huvudet.. Nej det är inte jag som är galen hinner jag tänka.. och frågar med lite mera bestämd ton -men Rickard, tänk efter visst minns du –nej. Kommer det svar igen. Shiit, jag är gammal.. Puh, nej då det är bara han som är valpigt ung.. 29 bast säger ju allt.

Han var ju inte med och kom ihåg då den första stringtrosa ”sloggi” kom och han minns inte att vi tjejer stod på gymmet och tränade i trampmaskinen i pastell färgade cykel byxor och ngn form av randig jympa dräkt med just string skärning.. Huvaligen! Nej idag får han se oss brudar vara nästan -40+ jag alltså nästan 40, men som eg är det nya 20+

Ok då, vi lättar inte toppen och visar magen, och vi har inte alla tuttar som pekar uppåt, och vi har inte alla knän som sitter där dom skall. Det hänger lite här och lite där.. so what, boobsen, knäna och våra överarmar har vrt med ett tag. Vi har skratt rynkor, kurvor och erfarenhet av för lite sömn, å lite lagom visdom. Ja vi är perfekta som vi är. Idag är det helt ok för mig att bli 40.. jag skall inte springa och gömma mig, jag kommer med stolthet att säga att jag är 40, när det blir dags! Men till dess är jag faktiskt bara 38.. nöjd och glader.

Jag har allt jag kan önska mig.. barnen, vovva och kärleken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna