fredag 2 juli 2010

Kär!

Det spelar ingen roll om man är gammal lr ung. Känslan och förloppet är detsamma. Allt okontrollerbart!

Ja brukar man inte säga kär och galen!

Jag har haft turen att få uppleva känslorna både som 16 åring och nu som fullvuxen! I dagarna så har jag även haft turen att sitta med en tonåring och pratat just om dessa känslor. Kärleks känslor som svallar opp, vänder upp och ner på en sens och förnuft! Hela havet stormar!

Ovissheten om ens kärlek är besvarad? Räcker man till? Vill h*n fortsätta träffas? Hur kommer h*ns familj och vänner ta emot en. När vet man att man är ihop? Måste man fråga, lr vet man bara? Får man skrika rakt ut hur man känner. Lr finns det koder man måste följa.

Känslan av att tiden står stilla, att varje minut ifrån varandra känns som år. Och när man väl ses bara rusar tiden förbi en.

Dock så är det ju så att ju äldre man blir det lättare att styra sina känslor, kanske backa tebax lite för att inte springa utför stupet och falla högt och hårt. Man kan också förbereda sig för att kunna släppa taget och gå vidare. Och man vet att världen inte rasar ihop för att kärleken inte var besvarad eller höll hela vägen ut. Och man vill inte dö! Utan vi vill resa på oss och stå med fanan högt!

Vi kan bara konstatera att utan kärleken skulle vi inte överleva, vi skulle inte fortsätta bygga relationer, och vi skulle inte fortplantera oss. Utan kärleken är vi omänskliga. Då är vi som djuren i det vilda.

Men vi upplever kärlek redan som små barn.. visst har vi sett två åringar som tultar omkring och ofta vill pussa sin dagis kompis. Redan på lekis/skolan är vi kära i grannen lr dagmamma pojken. Och det är inte kört för att vi sitter på hemmet. Olga 83 kan fortfarande bli kär i Nisse 92.

Det vi alla har gemensamt är vi blir berörda av den andre och vi vill ge tillbaka och visa att den andra personen är speciell!

Kärlek är underbart!

Fortsätt att älska! Det får oss att växa!

Till mina kära.. ni vet vilka ni är. Tack för att ni finns! Tack för att ni låter mig finnas vid er sida och få älska er villkorslöst. Jag älskar er över allt annat!

Jag är kär, jag är älskad, jag är lyckligt lottad! Jag har allt jag kan önska mig! Jag är kär i livet! Jag har mina älskade barn, min älskade vovva och min underbara älskade hjärtevän Molgan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna