torsdag 1 juli 2010

GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN!

Japp då var det klart!
Igår spelade jag och Rickard en runda på 9 hål. Jag har ju bara 4 banor att jämföra med ännu, och igår vart det Ågesta för första gången. Inte den finaste banan, men den passade mig och mitt spelsätt idag och banan gjorde att jag kunde kamma hem poäng! En lagom enkel och rolig bana.

För att bli grön måste jag få 2 x 18 p på 9 hål. Jag är ju en 36+ det innebär att man får tillgodo se sig med tre extra slag på varje hål.. räknar man ihop så fick jag 30p, men om jag körde på samma prommiser som en 36:are så fick jag 22 p.
Hm vem vann då av oss? Jag kan idag få skryta med att jag faktiskt vann över Rickard. Tjiiiiho!

Jag tävlings människa.. nej inte alls =)Det kan alla mina närmaste skaka hand på!!! =))

Dock så vill jag tilllägga att golf är en dyr sport. Inte nog med att utrustning kostar, men för var gång du spelar och inte är medlem på banan så kostar det från 200 kr och uppåt. Det blir en dyr tim penning om man bara skall gå 9 hål. När jag åkte hem från jobb igår berättade vår alldeles egna Zellmerlöw på jobbet att det finns en bana som tar 1500kr för en grenfree. Galet galet!

Men som den gamla golfänka jag vart, kan jag nu erkänna att jag uppstått från de döda och är fullt levande på golfbanan =)) För visst jag är en person med ett högt tempo.. och golfen är lugn och sansad.. Så med alla vett och etikett regeler skall det bli spännande och se hur golfen påverkat mig efter en sommar fylld med en massa golftimmar. För inte kan väl en brassetjej med sydamrikanskt temprament bli en nordisk samlad golf nörd! =))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna