tisdag 13 juli 2010

Fiske tur!

Ungt möter gammalt! =))

Slang och uttryck förändras med tiden.. vad en annan sa som ung är inget som kanske dagens tonåringar pratar på om. Nu senast hade jag en diskussion om huruvida benämningen ”fiska i lårviken” ter sig. Tändande eller avtändande?

Ja vad kan jag säga.. öst möter väst.. ungt möter gammalt.. Inget är varken rät eller fel… kanske att det ligger mer i den mottagandes tycke. Och man kanske får kompromissa för att den andre partnern skall lyfta!

Många skratt vart det! Och jag kommer nog iaf snubbla och le nästa gång det ordet ramlar på min tunga =)) För jag må vara den gamla.. men till sinnet är jag den UNGA!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna