tisdag 13 juli 2010

Kopparhatten.

Söderåsen är en horst och nationalpark i nordvästra Skåne. På Söderåsen finns Skånes högsta punkt 212 m.ö.h.. Åsen sträcker sig från Röstånga i sydost till Åstorp i nordväst. Skånes högst belägna kyrkby Stenestad med Stenestad park ligger mitt på åsen, 180 meter över havet.

På Söderåsen ligger utsiktspunkten Kopparhatten, som med sina 200 meter är parkens högsta punkt.

Solen stekte på.. å pappi som har ont i en ny opererad höft halta. Vad tänkte jag på! Var det då så bra tänkt av mig att köra upp till Kopparhatten för att ta en tur ner genom Bokskogen.. men jag ville ju bara visa Rickard en av Skånes fina naturer =)) Pappi överlevde.. å råttan fick senare bada i sjön och jag fick en isglass. Fredagens utflykt var utfärdad och lyckad J

Fil:Kopparhatten.jpg

Fil:Bokskog Söderåsen Skåne.JPG


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna