måndag 3 oktober 2011

Dag 2

Idag vaknade jag med ett lugn. Inte ett ljud från Neo. Det måste betyda att allt är ok.
Sömnen var väl inte den bästa, då BM kommit med morfin el penicillin titt sin tätt. Så max 2h i stöten har jag fått sova. Men så är jag ju små barns mor igen :)

Direkt efter frukosten ville vi ner och säga "God morgon Hjärtat"
Sagt och gjort proceduren med sprita, tvätta noga, sprita påbörjades innan vi fick gå in på sal 4 på IVA Neo på KS.

Och där låg hon. Vårt lilla Hjärta. Lite trött. Hon hade hunnit med att få bli tvättad, vänd, ny spolning av sond, samt BAJSAT!
SKITBRA! Sa överläkaren! Innan kvällen var slut hann hon bajsa två ggr. Duktig tjej och pappa upp i dagen :)

Vi fick oxå veta att hon för stunden inte får syrgas. Förutom då de jobbar med henne. En av barnläkarna berättade att hon minsann har temprament. Då de tvättade Miriam visade hon att kunde sparka och boxas. Så hon förstod att jag känt av henne i magen.

Jag och Rickard har också fått lägga en stilla hand på hennes rygg. Då vart hon trygg och visade grip reflexer. Jag kunde idag KÄNNA hur hon hade ett "tag om mitt finger" Likaså pappa R.

Dessvärre så har hon fått gulsot. Så nu ligger hon och solar med mini solglasögon och UV lampa.
Miriam har även börjat få bröst mjölk. Så jag pumpar som en mjölk kossa just nu.

Efter mötet med hennes egna läkare och sjuksyster fick vi lite svar på en del av våra frågor. Jag och R är sjukskrivna fram till Januari.
Vi står i kö för ett Neo rum.
Vi fick veta att Miriam är stor för sin vecka. Att hon är duktig och stark.
Att hon idags läget ev har en mindre blödning av graden 2 av 4 på hjärnan. Helt normalt och ok enl läkaren.

Så dag två summerar jag som BRA. Bara goa ord från Neo. Men vi ställer inte så höga krav på vår LILLA dotter, vi inser och ger henne tid. Det innebär Bra men även dåliga dagar. Precis så som pappi och mamma har ibland.

Älskar dig underbaraste dotter. Och glöm aldrig att Jag och pappi kommer finnas där för dig under din tuffa resa.
Styrker Kramar till dig / mamma

3 kommentarer:

  1. Vilka härliga nyheter att allt verkar vara bra! Blir alldeles tårögd! Hoppas ni snart får ett rum på neo så ni kan vara nära eran prinsessa! Håller tummarna att det forsätter så här!! Förstår att ni båda är stolt över henne! En riktigt tuff tjej precis som sin mamma! :)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vad underbart GO du är tjejen.
    Kramar dig tebax.
    Njut av dina små du har därhemma.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Blir så rörd av din historia!! Tårarna rullar längs kinden även fast jag inte känner er, stort grattis till er dotter o håller tummarna att allt går bra.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna