måndag 3 oktober 2011

Förlossnings berättelse 2

Nu är jag på väg ner till förlossningen medans Rickard packar ihop vårt rum.
Vi möts inne på rum 9.
Får jätte bra vård och förvarning om att stoppas inte värkarna blir det snitt pga fotsäte.
Jag har fortf värkar så BM fyller på med flytande Bricanyl.
Vid det här laget är vi så trötta att vi båda somnar in och sover i 1,5h.
Vaknar upp med värk och mardröm.

Det är fullt på förlossningen så vi blir om flyttade till rum 4.. ett rum med radio, jo jag tackar.
Rickard håller koll på mina värkar. Klockar och håller reda på styrkan.
Han nämner inget fõr mig men har tydligen reagerat på att Skorpans hjärtljud vart lite höga.
Jag får nu när kl är ca 13 en ny Bricanyl spruta. Men inte den heller hjälper. Syster kommer in och sätter på en kisskateter.
Väldigt skönt men ofräscht. En genomskinlig påse. Som med tiden blir gul och varm i sängen.

Nu kommer förlossnings läkaren in. Och medd att de upptäckt att jag fått en infektion och Skorpan inte verkar må så bra. Jag måste förlösas inom 2h.
Snitt och operation är bokat.
GRÅT OCH FÖRTVIVLAN överlägger min kropp. Rickard tröstar. Jag klarar inte av att stötta honom. Men han befinner sig oxå i chock och sorg. Vad är jag för en flickvän?

Jag hinner tänka, vi kommer alltså  få ett söndags barn. Men herre gud Skorpan är för liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna