måndag 31 oktober 2011

Döds ångest!

Jag har för stunden en enorm ångest för döden.
Trodde aldrig att jag skulle behöva gå igenom en resa som denna.
Men på Astrids Neo avdelning handlar det om liv och död var dag.

I helgen gick det bort två barn inne på sal 3.
2 av 4 barn överlevde inte helgen. Miriam och lilla Dia är fortfarande vid liv.
Ett tredje barn på sal 7 ligger och väntar ut tiden. Max en månad har läkaren gett honom.

Ångest och en stor klump i magen växer sig större för var dag som går.

Eftersom KS är en världsledande Neo mottagning så kommer det barn från hela landet men också från övriga länder.
Det gör att de allra minsta, svåraste men också sjukaste barnen hamnar här där jag, Rickard och framför allt Miriam befinner oss.

Det är inte längre en självklarhet att vår lilla Skruttfia klarar denna tuffa resa.
Tvärtom, jag kommer se att det är ett litet MIRAKEL vi håller i vår famn den dagen vi passerat kris perioden!

Vi måste alla inse att livet är skört! Här och nu är det ända som gäller.
Vårda och älska alla dina kära idag som om det vore den sista dagen. Imorn kan det vara försent!

1 kommentar:

  1. Fina och tänkvärda ord. Men ni kommer klara det! Finns inget annat.

    Styrkekramar,
    XB

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna