tisdag 25 oktober 2011

Dag 23 och 24

Ett stort mörker.

Får ett samtal från Neo kl 06.
Lillan är tillbaka flyttad från familje Neo avd 10 till Neo IVA avd 3 pga av att lillan är svajig.
Kl 08 får vi veta att hon är tillbaka lagd i resperatorn. Har syre inställningen på 40.
Kl 10 får vi veta att hennes cpr är höjt. Den 23 steg det från 9 till 12. Den 24 steg det från 16, 33 till 56.

Vi får också veta att röntgen är beställd för hennes ev brutna handled. Hur gipsar man en arm lika skör som en fågel unge?

När vi får gå in till henne är hon slö och trött efter intuberingen och den smärtstillning hon fått.
Jag känner inte igen min dotter.

Jag känner att jag inte kan vara kvar. Är tvungen att gå ut. Där fångar SS upp mig och mina gråt attacker. Rickard stöttar oxå.
Vi tre pratar en stund och det känns lite lite bättre.

Vi har psykolog samtal senare på em. Tur är väl det! Jag går snart under!
Men bara i tanken. Min dotter kämpar för sitt liv!
Klart jag måste kämpa med och för henne.

Vi älskar dig Hjärtat!

4 kommentarer:

  1. Usch, vad ni har det jobbigt just nu. Jag önskar av hela mitt hjärta att allt ska gå bra för för er lilla skatt.

    Du behöver absolut inte tänka på att leta reda på namnet på medicinen du fick. Om du känner att du orkar någon gång längre fram får du gärna göra det, men känn dig inte tvingad till det. Jag kanske kan googla fram det annars ;-)

    Många många kramar till er.

    SvaraRadera
  2. Styrkekramar till er!
    /XB

    SvaraRadera
  3. Ett stort TACK till er alla som på ngt sätt stöttar oss och Miriam i hennes kamp om livet.
    Extra Tack till Anna, Camilla M och XB för era varma ord.

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jag tänker på dig/er ofta och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra för Miriam. Kan inte ens tänka mig in i hur ni har det just nu. Massa kramar!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna