fredag 7 oktober 2011

Fredags mys!

Fram till igår kväll så har fredags mys vart umgänge med nära och kära. Kanske lite tacos, chips och cola.

Jag fick inget fredags chips. Men jag fick den BÄSTA FREDAGEN NÅGONSIN!
JAG OCH MIRIAM FICK VÅRT FÖRSTA FREDAGS MYS!
VI FICK SITTA KÄNGURU!!!

Jag fick sätta på mig en sjukhusrock. Vara naken, inte ha ngt på överkroppen.
Väl på plats i den gröna vilstolen la dom Miriam bröst mot bröst.
Jag kunde känna hennes puls.
DEN UNDERBARASTE KÄNSLAN!

Men också skrämmande, jag vågade knappt andas.. räknade hennes andetag. Mitt hjärta stannade nästan.. då Miriam gjorde sina helt normala andnings uppehåll.
CPAPen avgav ett sövande ljud. Jag ville somna in, men vågade inte. Tänk om ingen skulle veta eller förstå att en andningskris uppstått eller att ngn av sladdarna åkt ur.

Men det var 2 underbara timmar.
Jag kunde pussa hennes år. Känna hennes varma hud. Jag kunde höra hennes röst. JAG KUNDE KÄNNA ATT HON VAR VERKLIG, JAG KUNDE KÄNNA ATT HON ÄR MIN!

Medans vi satt där så kunde jag prata med mitt barn. Jag fick för första gången säga att "jag älskar dig Hjärtat" utan en glasbur emellan oss.

Jag berättade för henne hur kommande "fredags mys" kommer se ut, här på Neo. Men framför allt då hon kommer hem.

"Hur vi skall mysa ihop på soffan i pyamas under filten, för att sedan borsta tänderna,  fläta håret, och sedan avsluta med att högläsa ur sagoboken"

Med en hand om hennes lilla rumpa, och med med ett finger i hennes lilla hand. Gjorde mor och dotter upp en pakt.
Jag och Miriam har en liten hemlis!
Vi har satt upp ett delmål.

Jag och Miriam avslutade vår "gosa stund" med:

GUD SOM HAVER BARNEN KÄR, SE TILL MIG SOM LITEN ÄR.
VART JAG MIG I VÄRLDEN VÄNDER, STÅR MIN LYCKA I GUDS HÄNDER.
LYCKAN KOMMER, LYCKAN GÅR.
DEN GUD ÄLSKAR, LYCKAN FÅR!

Jag är inte troende. Men vid de tillfällen som jag var som mest depp. Läste jag denna högt. Jag bara känner att jag måste fortsätta.. för i de sista minuterna nere på förlossningen innan snittet spelades just den låten upp som går i ngn svensk POP variant.

KARMA! :)


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig fredagsmys ni har haft! Måste ha känts helt underbart att få ha henne när och känna henne! Är så glad att det går framåt för henne och er!!!!
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika!

    Din omtanke värmer. Ja det är helt underbart att se att det IDAG går det framåt!

    KRAMIS

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna