lördag 29 oktober 2011

Kevin

Som är min yngsta son men också mitt mellan barn betyder
"vacker födelse"
Kevins födelse var allt annat än vacker.
Ingång satt i vecka 37+0 pga av han skulle väga 4700 vid 40v graviditet.
Inte ok för mina smala höfter.
Dock var inte Kevin redo, så han låg högt uppe i livmodern. Vid en värk kunde läkaren konstatera att navel strängen tittat ut. Pappa som precis åkt för hanlda lunch vart tillbaka ringd. Och jag vart panik rullad i korridoren.
Så det slutade med ett akut snitt.
Väl på plats i operationsrummet så tog det bara 7 min innan han var ute.
Jag sov och vaknade först ngn timme senare med enorm smärta.
Så nej, det var ingen vacker födelse!

Men så efterlängtad och älskad!
Nanmsdag har Kevin 16 sep.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna