lördag 1 oktober 2011

KS vecka 1

Skorpan:

Mestadels så har Skorpan legat i säte. Sparkar och kickar där h*n inte får eftersom hinn säcken tittar ut. Måtte h*n inte ta hål på blåsan.

Jag:

Började med en mindre blödning i fredags 110924. Den har kommit och gått under veckan. Jag blev inlagd pga av jag var öppen 3cm i övre livmoder munnen.
Hann få två kortison sprutor för utveckling av Skorpans lungor. Står nu på medicin som skall lugna livmodern. Propp medicin. Samt ngt för magen som slutat fungera.
Fick huvudvärk som biverkning av Adalat tabletten. Men dosen är nu justerad och värken borta.
Blir fortsatt sjukskriven med liggläge då senaste UL visade sig att jag även öppnat nedre munnen. Enl läkaren kan cervix sluta sig igen. Men jag får inte gå upp lr åka hem förrän mini måttet är på 2cm.

Mål:

Inte föda förrän 1a oktober.

Övrigt:

Haft besök av barnen och Rickard. Samt vännen Camilla.
Fått blommor från bådas våra jobb.
Choklad från Rickard.
Samt böcker från Camilla.
Och har redan hunnit tröttna på sjukhus maten.
Men jag är peppad. Detta kommer gå skitbra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna