söndag 2 oktober 2011

Förlossnings berättelse 1

Jag vaknar upp söndag morgon kl 05 av att jag är kissnödig. Efter toalett besöket så kommer första sammandragningen ganska snabbt.
En till och ytterligare en till med ca 15 m mellan rum. Rickard larmar BM. Jag får då två alvedon. Förstår ännu inte varför? Jag är ju risk patient. Innan har jag var gång fått Bricanyl direkt. Rickard är på direkten orolig. Nu tilltar värkarna. Nu med 10 min emellan. Han klockar som en sprinter tränare. Jag vill inte störa personalen. Men Rickard ringer på klockan. Jag får då Bricanyl i tablett form. Äntligen! Det hjälper inte, värkarna kommer med 7 min. BM menar nu att det kan ta tid innan tabletten kickar in. Rickard köper inte det. BM ger med sig och vid 5 min emellan får jag även en spruta samt en vaginal undersökning. Jag får gå intill undersöknings rummet.
Nu upptäcks att hinnblåsan tittar fram i slidan. Blodprov och larm ner till förlossningen. Jag RULLAS ut från undersöknings rummet.
NU ÄR JAG RÄDD!
Jag börjar gråta och skaka. Ric

Och vi är på väg ner till förlossningen.

Knäppa jag hinner tänka "men rummet då" Vår betal TV, alla saker, mina blommor mm. Vi är ju strax tebax. Kan dom inte "paxa rummet åt oss"
Ja herregud säger jag bara om mig själv..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna