tisdag 4 oktober 2011

Dag 3

En BRA DAG!
MEN vilken natt.
Herre gud så ont jag haft i magen. Jag låg och kved, växelvis grät i min ensamhet.
Men pappa Rickard fick nog sin första ordentliga nattsömn på nio nätter. Jag märker att han är sliten. Blå för att han snarkar. Och det gör han bara då han druckit.
Tog  i natt min sista morfin spruta. Med nöd och näppe att man klarade av dagen.

Jag somnar till och vaknar upp av en märklig mardröm. Rickard och hans kvinnliga kollega hjälper på ett brutalt sätt till att döda utrotade jätte sköldpaddor. Inte likt honom. Han skulle inte röra en fena på ngt djur. Istället skulle det vara likt honom att donera till forskning. "vad betydde den drömmen"

Efter morgon rutiner och en fortsatt strejkande mage så åker vi ner till vår dotter.
På plats är hennes läkare. Han förmedlar topp nyheter. Miriam har/hade ingen blödning i hjärnan. GUD SÅ SKÖNT!
Infektions provet har sjunkit. Och hon har fortsatt att kissa och bajsa. Maten i magen har runnit undan. Men det är ändå lite "ett steg fram och två bak" tills dom hittar mängd volymen för hennes lilla mage.

Jobbet med att få in ny sond via hennes hand, arm, upp mot hjärtat gick bra.

När vi är nere för att säga godnatt så hör och häpna så har hon fått en napp under em. Men herregud den är ju större än hennes hand men ändå så liten. Enl hennes team så är hon redan duktig på att snutta.

Jag och R har oxå fått träffa kuratorn Elisabeth idag. Känslomässigt jätte jobbigt. Tårarna sprängde innanför ögonlocken. Svårt och omöjligt att hålla tebax.
Men vi fick hjälp med lite av varje. Bla hur försäkrings kassan fungerar.
Ny tid är bokad om en vecka igen. Inom ngn dag är det dags för psykologen här på KS.

Jag har varit duktig på att gå idag. Dock inga mer svimnings attacker.
Bröstpumpningen löper på bra. Vet ju att mjölk mängden inte har med bröst storleken att göra. Jag är ju lite av modell större. Ko ljuver skulle jag själv säga.. alla här är så förvånade över mängden, samt färgen jag bidrar med. Är ju bara på dag två. Mjölken är fet och knallgul. Rena "gulddroppar" som Miriams läkare sa :) Så många andra Neo barn kommer bli glada över vad Miriams mamma bidrar med till bröstmjölks banken.

Vi har små pratat lite om dagen idag. Vi är så lyckligt lottade att vi vunnit ytterligare en problem fri dag med vår dotter. Hon är så duktig som kämpar så hårt.
Vi älskar dig lilla skruttfia / mamma och pappi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna