torsdag 13 oktober 2011

Det gör ont!

När jag går in på Hundstallets hemsida.
Där hittar jag en underbar bild och text om MIN vovva.. Vill så gärna få tillbaka henne. Men vet att detta är för hennes bästa.

Namn: Chanel       
Ålder: 2 år   
Ras: Amstaff / Rottweiler   
Kön: Tik
Storlek: ca 55cm   
Vikt: 30kg   
Kan bo med barn: Äldre barn.
Kan bo med katt: Vet ej 
Kan bo med andra hundar: Ja   
Temperament: Sprallig och busig.
Övrigt: Chanel flyttade från Hundstallet vid 8v ålder men har tyvärr kommit tillbaka pga ändrade familjeförhållanden.
  
Vi söker: Till Chanel söker vi ett hem med intresse för aktivering. Chanel har mycket energi och älskar att få busa loss i rastgården. Hon njuter av sina skogspromenader och skulle vara glad av att få följa med på en jogging tur eller två.

3 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Gissa om jag blev förvånad när jag hittade bilder på google på min ängel. I november 2011 flyttade chanel hem till mig och min familj och det är jättekul att kunna se bilder och veta att hon varit älskad och haft det bra. Jag vet inte riktigt mer vad jag ska skriva, hon har det bra, vi tränar lydnad och drag och hon är helt klockren!
    Hon är mitt allt! Tack känns kanske lite fel, men jag ville bara skriva och berätta hur hon har det.

    allt gott :)
    / Mimmi med familj

    SvaraRadera
  2. HEJ Mimmi!

    Vet inte om du kommer att läsa detta ngn gång.
    Är jag ärlig så är känslorna delade. Jag är verkligen jätte glad att få veta att hon fått det bra. Men det visste jag iofs för att Hundstallet är så seriösa.

    Att vår Älskade Chanel alias lilla "råttan" är älskad av ngn annan och som "Ängeln" smärtar men gör mig mer glad, lycklig och lättad.
    Hon är helt underbar och gav oss många skratt med sin underbara personlighet.
    Hon älskade att vara med oss i skogen lr följa med på en joggintur med husse. Hennes största passion var nog att bada.

    Om ni bor i Sthlm och behöver ngn semester avlastning ngn i framtiden så träffas jag gärna för ett möte för att då ev få hjälpa er. Bara att maila mig på mestis71@gmail.com Vi hade valmöjligheten då vi lämnade in henne att lämna nr lr mail adress. Men valde då bort det.

    Tack för att du skrev till mig. Tack för att du tog emot "min vovva"
    All lycka till i framtiden!

    SvaraRadera
  3. Hej Igen,
    kunde inte låta bli att gå in och se om du svarat :)

    Jag ska absolut ha er i åtanke om vi reser! :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna