tisdag 4 oktober 2011

Mitt Hjärta är borta!

Igår då vi kom upp från IVA så hade mat tanten städat bort privata saker från mitt bord.
Hon hade slängt mitt Lycko Hjärta samt Miriams mjölkbehållare och etiketter.
Vad i H vete. Mina små små viktiga ting. Tårar...
Visst behållarna gick att ersätta likaså etiketterna. Men mitt Hjärta!
PANIK!

Samma dag som vi plussa så köpte jag en rosa orkideé. Symboliskt för det liv som skulle vårdas och gro inom mig. Och som en lycko blomma fram till KUB och RUL. Lever blomman, lever Skorpan.
Jag är rätt duktig med att få den blomman blomma om gång på gång.

Nu ligger vi på KS. Utan sten och blomma. Herregud, hur skall detta gå.
Rickard sa "att visst stenhjärtat är borta, men det är ersatt med ett annat HJÄRTA en trappa ned"

VISST ÄR DET SÅ! Vårt underbara Hjärta.

Idag fick R och jag välja ut en blomma från morfar Göran. Det vart en ny vit orkidée i en jätte fin kruka. Så fin! Tack pappi!
På botten ligger en NY vit lyckosten från Rickard.
Jag kommer bära den i min ficka.. men bara till låns. Jag hoppas då att den skall ge mig lite styrka, glädje, hopp och LIV.
Men eftersom den är riktad till Rickards dotter hoppas jag den skall ge Miriam:
TUR, STYRKA, LUGN, FRID, HARMONI, LÄTTNAD, KRAFT, LIV, HOPP, VILJA och mycket annat.

Stackars sten och bära på så mycket krav.

Men det känns ganska okej igen. Nu innan jag somnar kommer jag pussa och säga godnatt till stenen, en symbol/gest som är avsatt till min älskade Miriam.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna