tisdag 24 april 2012

Valborg

På måndag är Valborg och jag har en son som vill gå på fest och sova borta. Helst på Söder lr ute i Viksjõ
Hm nja.. förmodligen inte!

-om jag inte sover borta när måste jag vara hemma?
-kl 01,02?

-ok, senast kl 02
-kl 03?
-unge!$%#! Dont push it!

-om jag sover borta är det bättre för er. Ni blir inte störda mitt i natten.
-helt ok för mig, dessutom är jag van av Skruttfia.

-men det är grymt jobbigt att åka så sent
-jag kan komma och hämta dig med bilen.
-nej
-vi kan mötas upp vid en annan station

-om jag sover borta, måste du prata med Markus mamma???
-Ja!
-Vad ska du fråga, ni prata om?
-ungdomar som dricker och festar på Valborg kanske! ;)

Balansgången är svår. Man är som mamma orolig. Speciellt över fylle helger.
Men han är kille  som är 17 år gammal, lugn, fin och ansvarsfull,går på gymnasiet och åker till Kambodja själv med bror i sommar för att hälsa på sin pappa som emigrerade dit.
Så klart att jag borde lita på honom.
Men jag har nolltolerans mot alkohol, nikotin och droger.
Och än så länge har samspelet, respekten, pålitligheten mellan mig och mina söner fungerat superbra.
Dom varken snusar, röker, dricker, busar eller trotsar.
Utan bara två helt underbara, fina och varma gossar!
Dom enda bråken som finns är tjafs om städning och ordning och reda på rummen. Sånt kan man leva med ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna