tisdag 24 april 2012

Chanel ett år


För ett år sedan hade jag glädjen att få hämta en liten råtta.. så söööt, så liten och svart.. fräste och körde med brorsan Spike. På Hundstallet gick hon under namnet den "kaxige" =))
Oj vad jag har kömpat med små pölar inne, kluttar som fräst sönder min parkett. Spring upp och ner i tarppan, ensamträning, långa promenader mm.
Idag ett år senare skulle jag inte säga att hon är kaxig men hon är väldans envis och bestämd.. Vill hon inte så vill hon inte, lr vill hon så vill hon! Men det är en liten kel fia jag och killarna har hand om.. Hon vill ligga nära, gärna sitta i knät. Hon följer mig vart jag än går.. Det är hon och jag forever.

En super mysig amstaff tik som ger oss en massa skratt. Senast idag så SKET hon rakt upp och ner på pendeltågstationen.. Inte alls pinsamt under rusningstrafik.. =) Hon äter fortf skor då hon är urtråkad. Hon gillar att leta efter fötterna under filten för att nafsa i dem.. Hon blir galen då hon ser vatten.. Till och med den minsta lilla vattenpöl kan man ju bada i. Hon är hur lätt lärd som helst, kan en del trix, men kan verkligen inte gå fot! Jag har redan gjort av med 4-5 koppel =))
Hon älskar nästan alla, vuxna, barn och andra vovvar. Men klarar dock inte av små raser. Då kan hon se rött!

Hom är glupsk.. idag fick hon sin tårta.. en smörgås tårta. Lr kanske mer en dagobert macka.. Fylld med blodpudding, skinka, leverpastej och en massa ost.. Och ingen snack om att den åkte ner i ett nafs. I vanliga fall så fiser hon om vart annat... till killarnas lycka.. "det var Chanel" men jag vet bättre =)) Men idag så kom jätte rapen efter att hon slukat allt. Jag hade turen att få skjuts av Linkan, så på ICA fann jag ett litet gosse djur.. en liten mullvad.. herregud som hon lekt med den under kvällen. Så lilla råttans kalas med sång och paket vart en lyckad tillställning.

Man kan se det som att Chanel drog den störtsa lotten av att få komma ifrån husse/matte som hade hand om hennes mor och 5 övriga valpar. Men jag vet bättre att det är min lycka att just jag hade turen att få just lilla Chanel. Hur mycket bus lr frustration hon ger mig så kan jag aldrig tänka mig ett hem/liv utan henne.

Just lova Y girl!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna