söndag 8 april 2012

Pinsamt




Jag kan ju så klart inte tala för hela landest små påsk kärringar.

Men de jag stött på de sista åren är bra pinsamma.
Visst jag gick min lilla runda i kvarteret på Tumstocksgränd i VH då jag var liten. Men vi hade lagt ner många timmar på att måla dessa fina påskkort till grannfolket.

Sedan var det väl lite att få säga "Hej" och visa upp sig. Vi hade inte bara på oss jackan, sjal och lite prickar som fräknar.
Nej mamma hade tagit fram ex antal underkjolar.. så jag nästan vippa när jag gick fram. Nu när jag är hos pappa skall jag leta fram och se om jag hittar ngn bild jag kan kopiera. Vi var verkligen små gummor som gick gränden runt.

Och visst jag skall inte sticka under stolen att vi oxå fick peng, godis och annat smått. Som vi självklart blev glada för.

Sedan såg vår mor till att vi slutade att "tigga" i tid. Det är inte snyggt när ett flickebarn kommer och gör sig till, "liten och söt" fast hon eg är inne på sitt rum dansar MTV dans ( förförande, utmanande, vickande höfter mm) chattar på FB mm.

Men herregud dagens små kärringar dom gör ju ingentig. Vi fick ett kort på två flickor. Ett vitt ägg där det stod "glad påsk" tack tack. Och ni vill ha... va, blev ni ledsna nu när moffa gav er frukt.

Dom gick säkert där ifrån och sa snål gubbe.

Även mina gossar har varit påsk kärring och påskhare. Men jag hade krav på dem med och de fick oxå sluta i tid. Docjk minns jag att Alexander och hans barndoms kompis ville göra ett sista år då det gick i mellanstadiet. Men dom fick ett nej, då dom inte ansträngde sig gott nog. Nix pix, inte skämmas för mina barn minsann.
Oj oj, vi får se vad tiden visar då det är dags för hjärtegrynet att vara påskkäring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna