tisdag 24 april 2012

Sämre.. dagsläge.

Idag är det ingen bra dag.. jag vet inte vad det är som tyger mig samtidigt som jag vet det, bara jag vågar vara ärlig mot mig själv.
Och det är ju det som är mitt problem.. att jag inte vågar!
Igår fick jag kritik på hemma plan.. och som jag svarade..
–det är bra med kritik.. det ger en möjlighet till förändring.
Jag vill att dom som betyder mest för mig skall känna sig trygga, nöjda och glada i mitt sällskap. Och våga vara ärlig.
Jag vet att det finns som dom som är glada för att få ta del av mitt sällskap, samt att jag i samma veva kan såra ngn annan. Det gör ont och jag slits på mitten.
Men bara jag kan styra om och göra rätt!
Jag är på väg..

Men hur kommer det sig att jag i ena stunden, vet vad jag vill och med vilka jag vill dela min vardag. Samt att jag i nästa sekund kan falla platt och inte ha ngn aning m någonting.

Jag vet att jag vill få mina killar att känna sig älskade, sedda och respekterade. Samt att jag vill finna ngn som jag kan dela min vardag med och till slut bli gammal med. Jag vill att min nästa partner skall vara ”the one for life” Ngn att ströva i skogen med, springa runt sjön, planera söndags middagar för familjen, fira ledigheter, ngn att längta till, ngn att sakna, ngn att bli frustrerad över, ngn att dela alla tankar med.
Men igår kväll kom jag fram till att min son på 17 vrt singel längre än hans mamma på 39 varit. Jag träffade min riktiga första partner som 16 åring.. är idag 39 år ung. Under dessa år var jag och min man separerade totalt i 3 mån, sedan har jag haft glapp på 3 mån fram tills idag mellan mina dejtning partners.. Det blir en total på 6 mån. Min son är 17 idag.. Alltså har han vrt singel 1 år räknat ifrån 16 års ålder. Skrämmande. Är jag så rädd för att vara själv.

Är det så att jag kommit in en tidig 40års kris.. jag hade ju ingen 30 års kris, den stod min dåvarande make för.
Jag vill ta det lugnt, njuta av vardagen och mitt liv som det är. Hur gör man?
Men just nu är det kaos.. det är dålig ekonomi, dåligt med tid, stress och press. Skit med advokat och fajten med Fredrik, råttan som inte kommer in på ngt hunddagis. Splitt i familjen. Ja säg vad det inte är just nu.

När det gäller kärleken så är det rent kaos den med.. Mannen som var gift har jag tagit steget ifrån och försökt att gå vidare ifrån. Varför lura sig själv, samt at jag om ngn borde veta bättre hur det är att vara på andra sidan.
Jag är varken snygg eller vacker, men ngt är det jag gör som får männen att falla. För just nu skulle nog ngn annan tjej att tycka att jag bara har det bäst. För det är 5 villiga och frivilliga kavaljerer som slåss om min uppmärksamhet och jag vill inte ha ngn av dem =(
Vad vill jag då.. vill jag ha 29 åringen som är snäll utan barn och knappt har ett hum om sin framtid, eller vill jag ha den frånskilda 2 barns pappan som är trasig och ärrad och och lätt kommer undan med att jag älskar barn och hem.
Eller skall jag satsa på ”gubben” på 40 + med ut flugna barn, mogen och lugn till sättet och som tycker att dom spelar för hög musik ute på ställena och vill hellre sitta hemma och mysa med en god bok och ett glas rött.
Hjälp.. jag blir galen.


Saken vrt ju inte bättre av att kusin ringde och meddelade att det är illa ställt med min syster.. ännu en gång. Men kanske är det denna gången.. gången som avgör om hon kommer finnas kvar i livet eller inte.

Men idag skall jag försöka styra om, njuta av kvällen. Jag skall umgås med dom jag tycker om. Jag skall få äta och dricka gott och dansa hela natten lång!
Idag skall jag LEVA ut som Anna, imorgon skall jag LEVA ut som MAMMA Anna. Två sidor i en kropp.. inte fy skam och inte alla som har den lyxen!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna