lördag 7 april 2012

Mys timme

Nu när allt är lugnt för en stund så passar vi på att åter ligga framför öppna spisen och mysa.

Vi har ju en öppen spis där hemma oxå, men vi eldar så sällan i den. Kanske för att vi bor högst upp och värmen stiger uppåt i huset. Så vårt vardagsrum är alltid lite extra varmt.
Men nu när vi har smått så blir det nog ännu färre tillfällen.

Jag har ju enorm respekt för eld. Och vem kan klandra mig. Min mor brann inne då jag var 16 år gammal.
En olycka som inte skulle ha skett. Och absolut inte eskalerat som den gjorde. För att sedan ta hennes liv över en natt.
Älskade lilla mamma som bara skulle laga mat vid spisen. Spisen som var av gasol typ, och pläden som hon tog för att kväva elden med var av då tidens fleece material tog hennes liv.
Fleece består av plast. Alltså så smälte pläden in i hennes hud.
Hon fick 3:e gradens brännskador på hela kroppen pga av en onödiga olycka en helt vanlig eftermiddag 6:e september hösten 87

Men pappi eldar med omsorg och har full koll. Så vi känner oss trygga och bara myser på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna