fredag 20 april 2012

Förtjänar

Förtjänar jag att ha en sån fin och enkel dotter.
Efter bil färden och incheckning busar Skruttfia med pappi på sängen. Strax innan nattning så får hon lite mat. Vid halv tio sover hon.
Inga henma måsten för mig och R. Utan vi får extra tid för prat, fniss och bad.
Skruttfia vaknar upp först kl 04 för att få ett mål mat. Eftersom jag ammar görs detta halvt sovandes i sängen. Ingen större ansträngning. Gött!
Kl 7 väcks vi av bubbel prat och joller. Säger godmorgon och får ett jätte smile och skratt tebax av skruttan.
Inom 45 min är vi nere i restaurangen för hotel frulle. Mumma. Skruttfia ligger i vagnen och skrattar och jollrar åt oss.
Efter en stund märker jag att hon börjar bli lite trött. Plockar upp henne, liggläge i famnen, in med nappen och täcker över hennes huvud med hennes snuttefilt. Vips så sover hon. Hon sussar i vagnen och vi äter klart.
Nu är jag tillbaka på rummet, dricker kaffe, myser i sängen framför 4an, hör hur dotran avger ljud från vagnen medans R dragit på jobb.
Livet leker. Jag har allt jag kan önska mig.
Tre gudomliga barn. Bästa sambon. Min underbar pappa. Fantastiska vänner.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna