söndag 8 april 2012

Som ett brev på posten

Så kom likt vår första kollision.
Bråk som jag kanske eg skulle uttrycka det.
Rickard och jag är arga och sura på varandra.
Men det är ju inga höga röster lr hårda ord utan tystnad som råder. Lika illa det.

Jag har dansat lite kring het gröt och känt mig lite irreterad ngn dag.
Men vi har sedan Skruttfia kommit levt i ett lyckorus.
Livet är underbart!
Vi har en dotter som lever. Och som på det stora hela är lättsam. Sover och äter, skrattar och ler dag som natt. En god ekonomi. Samt.goda vänner. Varför klaga!

Men idag small det som sagt. Det hela handlade bara om tidsplanering. Klart det kan bli mycket och stressigt hos pappi. Utflykter, fika med Hbg vänner mm ska hinnas klämmas in. Och idag tillkom en punkt för mycket för herr R. Jag skulle självklart tillrätta visa. "bara att bita ihop" sa jag, det köpte dock inte min andre hälft.
Han bröt mitt uppe i promisen och ställde in fikat i Lund.
Jaha - ensam är stark. Och jag reder mig själv. Och Skruttfia hänger med mig tänkte jag.

Vi bråkar sällan. Nästan aldrig. Och aldrig om pengar, hushålls arbeten lr dylikt.
Vår relation bygger på skratt och förtroende. Förtroende i form av prata mycket och ventilera litet som smått.
Vi busar och skrattar var dag.
Skulle vi gifta oss idag borde vi bära "ironi" som mellan namn. För det använder vi oss utav hela tiden.

Men nu under påsken hos pappi har karlarna suttit med virren och ljugit ihop framåt små timmarna. Inte så farligt enligt många.
Men när R dricker alkohol så snarkar han, samt är orubblig i sömnen. Och så har vi lillan som vill äta ngt natt mål. Alltså lika med lite sömn för min del.
Varför klaga. Jo för om jag sover för lite får jag EP och stressande drömmar.
Epilepsi. Dock ögon EP. Men nog så jobbigt. Och detta har jag nu fått två dagar i rad. Det gör mig så klart extra känslig. För ALLT!

Men eftersom jag är på hemmplan är jag trygg och kan hålla avstånd distans. Jag har ju pappi att gömma mig bakom.
Mitt gamla jag är långsint. Men med åldern kom förmågan att släppa. Så idag är jag väl lite lagom av allt.
Nu ska jag snart fika med goaste Charlott i Lund. Sedan får vi väl se hur kvällen blir ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna