lördag 7 april 2012

Second hand

Det är inte min medoli direkt.
Men far min jobbar för Eriks hjälpen.. lr nja jobbar och jobbar, pappi är ju pensionär så han får ju ingen lön. Volntär är vad han är.
Men då han har särbon i en annan stad, så kan det bli rätt ensamt. Pappi bor i mitt i skåne. I lilla Höör om man skall vara petig. Och Gun bor i Värnesborg. Det är ju några mil i mellan och de träffas ett par ggr per månad hos vardera.
Iaf så har detta gjort att pappi friviligt ställt upp för Erikshjälpen då han har dagar som ingenting händer.
Så det därav så jobbar min 70 åriga far ca 2 ggr i veckan.

Man skulle kunna tro att ålderns höst har gjort att pappi avskaffat sig en massa onödiga saker.. och det kanske han gjorde i och med farmors död. Men herregud sen han började på Eriks.. så har det tillkommit en massa saker i hans hem.
En del bra och så klart en del dåligt.

Nu när vi är här nere hos pappi så var det självklart att vi skulle hälsa på stället han så högt värnar om. För visst är han mäkta stolt över det dom presterar var vecka. Med all rätt. Dom gör en otroligt bra insats för behövande i Sverige och utomlands.
Moffa var stolt som en tupp då han körde Skruttfia i vagnen.
Hjärtat mitt kunde inte annat än att le från insidan i smyg.

När vi väl gick därifrån så hade Skruttfia fått en liten, nja liten och liten, kasse med en hel del fina kläder i.
Jag fick själv plocka ut.
Bara at vraka och välja. Moffa skulle stå för kalaset. Och det är lätta att gå banana. Plaggen kostar ju bara mellan 15-35 kr.
Hittade en del oanvänt samt del utanpå klänningar som knappt var använda. Och klart att det är roligare att betala 25 kr för en Karl Larsson liknande klänning i stl 62 från P&P än att ge ca 250kr som de kostar i butiken.
Så små bebisar hinner ju knappast slita ut dem. Det slitna kommer i sånna fall från tvättmaskinen som gått varm. För huva det gör den. Iaf om man har ett kärt kräk barn som vi har :)

Så nu är vi iaf nöjda och glada. Skruttfia som fått nytt och moffa som känner att han gjort ngt bra!
Självklart avslutades trippen med att fika i byn. Bara att passa på, på tisdag gäller det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna