tisdag 17 april 2012

Mat strejk

Jag försöker fylla ut Skruttfias måltider med lite flaskmål emellanåt.
Så hon kan bli än rundare.

Men sen vi kommit hem från Neo så har det på ett eller annat sätt krånglat.
Vi har försökt med alla möjliga nappar.
Eska, MaM och Medela.

Medelan skall återlikna bröstet. Men det går lite trögt och hon får ut ok mängd efter humör.
Eska nappen fungerar bra men tar tid. Och hon får inte i sig så mycket.
MaM fungerar bäst gällande mat mängden. Hon kan sluka 40 ml i ett nafs. Men efter att hon sugit på MaM kan hon inte amma.

Jag blir galen. Vad är det som är fel.
Så här sitter jag med fulla mjölkboobs, så nära till mjölkstockning. Men med en bäbis som bara snuttar.. snart bryter jag ihop!


5 kommentarer:

  1. Jag vet att du provat en massa redan, men tommee tippee är väl specialutformad för att likna bröstet tror jag..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Anna, som du säger har vi provat olika saker.
      Vår Medela napp från Apoteket skall vara en ersättning för bröstet. Men den kräver styrka och uthållighet. Vilket M inte haft. Dock idag upptäckte jag att det är en dinapp MaM vi kört med och som fungerat bäst i kombo med amningen. Fick tips att byta upp oss en storlek. Inköps imorn.
      Tack för goda tips. Dom behövs ;)

      Radera
  2. Har du testat Nuk? De var de ända som storebror tog.
    Lycka till och hoppas ni hittar en lösning snart!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika.

      Den ska vi testa.
      Det har gått lite bättre nu ikväll. Både amning och flaska. Lycka!
      Stor Kramis tebax

      Radera
  3. Vi använde Nuk från början men de tycker man ska använda samma strl på dinapp i sex månader och Moa blev helt slut när hon åt. Då började vi med Mam och deras dinapp för tvåmånaders. Det bästa vi gjort för strax efter började Moa sova hela nätter! :)
    Skönt att det gick bättre för er oxå.

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna