lördag 28 april 2012

Oense

Hur svårt kan det vara!?
Jag vill ha hus och bo på landet. Rickard vill det oxå men kanske hellre behålla vår etage lägenhet och skaffa ett landställe. Alt ett mindre småhus i Stockholm. Radhus lr kedjehus.
Jag kan tänka mig att lämna Stockholm helt och hållet. Kanske bo i Enköping. Men ãndå ha nära till gossarna.
Vi har pratat om att kunna flytta så långt som upp till Sandviken efter att Kevin flyttat hemifrån. Jag vill ha tomt. Gärna på 2000km. Inte en liten 200km tarm i ngn förortskommun. Ha ett billigare boende, bra livskvalite och tryggare uppväxt för mitt barn.
Det skulle kunna ge mig råd att få vara hemma mamma och vi skulle ändå ha utrymme för långresor utomlands och middagar ute.

Men vi är alltså stammiar på Hemmet. Men vad blir det för husvisningar/köp för vår del? Ja vi får väl se!

4 kommentarer:

  1. Sandviken? Varför inte Gävle? 2 mil till men en "riktig" stad... Kan även rekommendera Valbo och Hagaström som ligger mellan S-viken och Gävle...

    SvaraRadera
  2. Hihi, vi kan inget norr. Men tyckte att Sandviken har natur, samhälle med bra utrymme för skidor, vatten mm.
    Men nu blev jag nyfiken. Och måste kolla "googla" på dina rekomenderade orter ;)

    SvaraRadera
  3. Hehe, jag är lite partisk här. Vi bor i Hagaström och jag jobbar i Valbo på Ikea. Nära och bra!

    SvaraRadera
  4. Här i Övik får man en villa vid havet för under 2 millar :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna