onsdag 18 april 2012

Precis just så

Min syster la ut denna bilden på FB i dag.
Precis så kände jag då jag träffade R.
Jag är verkligen älskad för den jag är och trots mina brister och mitt tunga bagage.
Det har han visat mig upprepade ggr.
Ren och skär lycka att vi fann varandra.

Det var nära att jag gått åt andra hållet.
Jag var fortf ärrad av mannen som behandlade mig illa och som samtidigt utnyttjade mig i en tidigare relation. Jag borde varit själv en tid och hitta lugnet.
Men våra vägar korsades.
R fick mig att le, skratta och känna trygghet med killar igen.
Som han ställde upp på mig innan vi ens var ett par.
Han visade att det vår ngt speciellt med denna 38 åriga ensamstående mamma.
Herregud, han hade ju inte ens fyllt 30. Och hade inga barn.
Och han ville ha hela kittet.
Äktenskap, egna barn och helst tre. Samt en villa lr mysigt landställe.
Jag skulle ju träffa en mogen 2barns pappa.
Jag försökte att bara se det som en flört mellan oss. Men under tiden han uppvaktade mig insåg jag vilken enorm värme, kompetens och kärlek han bar på. Så fin som person.
Jag beslöt mig för att strunta i andras fördomar och åsikter.
R var för bra för att släppa taget om.
Klart det skulle bli vi. Efter det gick allt ganska snabbt. Vi visste vad vi ville. Och jag kände direkt att han skulle bli den perfekta pappan. Han var ju redan den perfekta sambon.
Men visst min missfalls historik och ålder var emot oss.
Med tanke på det så ville vi börja så fort det gick.
Tänk att den förra detta elitfotbolls fantasten på 29. Några relationer och ett sambo liv bakom sig hux flux släpper på rädsla och börjar planera en framtid med mig efter bara 8 mån.
Vadå ta tid.. vi blir gravida på första försöket. Men efter 12v slutar det i missfall.
Efter 5 mån blir vi åter gravida på första egna försöket. VERTIL- lr bara perfekt match!? Efter ytterligare drygt 6 mån kom vår älskade Skruttfia! Alldeles alldeles för tidigt men så älskad från första stund.110503 då vi plussade.

Min tid innan R var jag stark. Men tillsammans med R har jag blivit än starkare. Och en person som fått möjligheten att njuta av livet.
Älskar dig massor! Tack för allt du gör för mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna