lördag 14 april 2012

Kel sjuk

Trött, lite kinkig och kel sjuk var vår lilla Skruttfia fredag kväll.
Samma dag hade jag varit inne och hälsat på inne på jobbet.
Jätte kul.
Först lunch med Lisa. Gött och mysigt.

Jag har hela tiden sett mig själv som en lugn, avslappnad och cool mor sen vi landat att vara familj.
Gör ju en det ena efter det andra vecka efter vecka utan att någonsin vara nervös.
Varför oroa sig. Skruttfia är ju världens lättaste bäbis.

Men så var jag inne på inköps avd först. Och alla dök ner i vagnen.1000 frågor om den sk mirakel bäbisen.
Skruttfia började bli varm å vart lite kinkig. Paaaanik, hon kan ju inte skrika här. Folk jobbar och pratar i tfn mm. Men det gick bra.
Smög mig senare in på ekonomi, min avdelning. Samma sak upprepas.
Folk dök ner i vagnen.
Skruttfia blev åter igen rastlös och kinkig så jag plocka upp henne. Plötsligt så var det samlat som en stor ring runt omkring mig på minst 10 pers. Huva!

Em inne på eko flöt på bra.
Lite te i fika hörnan.
Jag har oftats inte svårt att bjuda på mig själv mm. Men plötsligt upplevde jag det som jobbigt med "all lights on Me" Jag svettades och pratade i 190!
Skruttfia var både varm och trött. Och till slut efter att ha fått myst lite i Camillas knä somnade hon till slut in i vagnen.
Puh! Jag pustade ut.

Så kvällen fredagen den 13:e var både mamma och dotter väldigt väldigt trötta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna