onsdag 2 november 2011

Magiskt!

MÄKTIGT!
5 v och helt underbart stark!
Vår lilla tjej har visat en sån enorm styrka!

Igår var hon drygt en månad gammal och närmare 9v för tidigt född. Trots detta så visade hon igår em att hon ville andas själv!

Helt galet men sant.
För en vecka sedan grät jag för jag trodde vi skulle förlora henne. Men så vart det tvära kast. Allt gick så fort och hon vart tvungen att intuberas på kvällen. Igår gick det lika snabbt fast åt andra hållet.

Nu visar hon istället att hon klarar att leva utanför livmodern.
Idag andas hon utan några hjälp medel.
För de som är lite vana med prematur barn vet att man oftast går i ordningen: respirator, CPAP, grimma för att sedan kunna andas själva. Miriam hoppade över ett steg. Bråttom bråttom.

Det är helt underbart att känna och se henne fullt ut.
Att äntligen få höra hennes små små andetag.
Och jag VÅGAR ÄNTLIGEN, DOCK FÖRSIKTIGT, ATT TRO PÅ ATT VI FÅR HEM VÅR TJEJ!

ÄLSKAR LIVET TILLSAMMANS MED MINA 3 UNDERBARA BARN OCH PARTNER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna