söndag 27 november 2011

I did it!

Morgonen började med kaos.
Lite likt en morgon för de som skall lämna på dagis en tidig måndag morgon. Stress och kaos.

Rickard försov sig igen. Morgon trött som han är kände jag på mig det. Så jag var förberedd.
Rickard skulle upp strax innan sex då morgon målet börjar. Men icke då.. Min klocka ringde 06.05 en tjurig R hoppade då upp och tog vid.
Det är ju ingen tävling att sköta om Miriam bäst. Men man vill inte vara den som gör små tabbar titt som tätt. Hon är ju så känslig. Men att leva på Neo sliter mer än att vara hemma som en normal förälder.

Nåja Skruttfia överlevde att maten kom igång senare. Nu vart det dock extra sent då mjölk tanterna glömt bort oss igen.

Klockan kvart över elva var jag iaf klar. Ingen frukost, sommardäck och stressad, ingen bra kombo. Försiktigt tog jag mig iaf till Baby revoultion på Kungsholmen.

Livrädd, kände ju inte en kotte. Men det gick kanon. Supertrevliga mammor med sina goa magar eller söta bebisar.
Ngn frukost vart det inte där heller. Då cafet var helg bommat. Men te och en supergood muffins fick jag iaf i mig.

Som avslut efter produkt informationen fick jag en goodiebag, ojoj, fylld med massa gott och fint till lilla M.
Men det bästa var nog att få prata vanligt baby prat istället för vårt prat om sjukdommar, transcotan, resp, pullsfall och syresättning uppe på Neo.

Oj vad jag längtar till att få hem min Skruttfia och bara vara en vanlig mamma på stan. Barnvagn, dreggel lapp, och glömd barnmat.
Men lugn, bara lugn min tid kommer :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna