söndag 13 november 2011

6 veckor

Idag är min älskade lilla dotter hela 6v gammal.
Som hon har kämpat.
Hon är och kommer för alltid bli vår lilla hjälte.

Det är en enorm känsla att ha klarat dessa veckor hitintills. Dagarna har gått upp och ner känslomässigt.
6 veckor är ca 42 dagar. Det är många tårfyllda dagar. Men det är också dagar fyllda med KÄRLEK!

Även idag myste vi tillsammans bara du och jag.

Skruttfia idag då vi körde ett pass hud mot hud kunde jag se att du fått lite skit under naglarna.. inte illa för dom är ju så små. Men vi får ta hand om det vid nästa bad.


3 kommentarer:

  1. Tänk att hon redan är 6 veckor och så duktig som hon har som har kämpat! Även ni har haft en otrolig jobbig resa som inte är avslutad än men jag tror att er resa bara kommer att bli lättare och lättare!! Vilken fin bild på henne! Snart ett eget rum och ett nytt kapitel i era liv! :)

    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Tack Annika!

    Det är helt otroligt vad tiden går fort.
    Livet på Neo är fyllt med kärlek och sorg. Man blir så ledsen och förundrad av alla nya bebisar som kommer in.

    Dom har alla Sina egna öden. Just nu ligger det en liten gosse på Miriams avd, dom förlorade nästan honom i v19, han har sen dess i magen gjort flera operationer. Att man ens kan operera i magen. Nu har dom kommit fram till att han inte tillverkar eget blod. Samt alla infektioner som kommit till.
    Herre gud. Den pojken och föräldrarna har en lång kamp och resa. Man ska vara glad för livet :)

    SvaraRadera
  3. Kan inte föreställa vad alla med barn på Neo går igenom. Men som mamma så vet jag att ens barn är ens allt och förstår att det måste vara en fruktansvärd jobbig period med alla berg-och-dalbanor!! Är så imponerad utav hur starka ni alla som går igenom detta! Jag inser vilken tur jag har haft och jag inser att man aldrig vet vad som händer så man ska uppskatta det man har!
    Jag blir även imponerad utav det man kan göra idag rent medicinskt speciellt på dessa små små barn! Tyr är väl det!!
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna