måndag 14 november 2011

Afro krull!

Nja jag har väl ngt mellan ting. Jag brukar ju i mellanåt gå och förvandla mig på ett par timmar. Från afro krull till svenne hår.
Vipps så är man presentabel igen.

Å då var det time igen.. Mitt "köpta hår" är bort plockat.
Och jag måste ta ett beslut. Nu när jag egentligen har råd har jag inte tiden eller ro till det. Men skall jag passa på att gå till frissan medans Rickard sköter dottern på Neo, eller skall jag sätta mitt ego till sidan och se ut som ett skatbo på toppen?

När vi landat hemma kommer Rickard att börja jobba efter 10 dagar och då kan det bli tufft att sitta hos frissan i 6 h. Galet I now! Men jag kan lova att på en afro salong går inget i tempo fart, allt är manjana manjana. Så vill man vara fin så får man lida.
Och efter allt jag gått igenom vill jag då inte känna att jag är så fräsch och snygg som jag kan vara med med det "gud gav mig" och det jag lånade på vägen :-) när jag i vinter går där och rullar Miriam i barnvagnen.
Jag vill ju vara en "snygg" gammal morsa. En hot mama i Rickards ögon :-)

Men det finns en B plan. Att rak permenenta håret. Klart på 2h, lite trist men fungerar.
Besluts ångest.. Men det är ju klart.. För sån har jag ju alltid varit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna