torsdag 17 november 2011

Kropps ideal!

För tjejer i allra största grad, men även för killar kan bilden av sig själv  och kropps idealet vara helt skevt.

Just nu har Skruttfia byggt på sig lite valkar. Lite hull :)
Något som alla barn borde ha under en lång period under sin uppväxt. Men det är ju bara barn i väl bärgade länder som får det.
Alla fattiga barn världen över så som Indien, Thailand, Afrika mm får vara glada över om dom får vatten i sig. 
Sen kan det så klart skilja sig. Långt ifrån alla svenska barn får hull. En del barn är ju långa och rangliga från starten. Och precis lika underbara.

Jag vet att tiden kommer då Miriam kommer stå framför spegeln och gnälla över att hon är "tjock" medans hon egentligen är helt underbart perfekt.

Mitt mål är att inte lägga över mina rädslor eller kropps ideal på henne.
Jag har ju noja för mycket, så som konstig mat, toaletter, baciller mm. Och jag hoppas att jag har hunnit komma förbi att stå i hallen och pipa över midje måttet eller att byxorna sitter för tajt. För frågar man sönerna idag, så säger nog dom. -Hur ofta har inte du sagt så mamma?
Hmm, med andra ord gjorde jag fel då, men från och med nu skall jag göra rätt inför barnen och sambon och mig SJÄLV :)
Mitt NYA LIV börjar på måndag, haha!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna