fredag 9 mars 2012

Valkar

Fett valkar. Just love them.
Så underbart att få se Skruttfia frisk, rosiga och knubbig.
Kan dock tycka att fokus på att vara perfekt bebis, då bla att vara knubbig är för stor och hjärtslitande.
Med gossarna behövde jag verkligen inte bry mig om deras vikter.
Stora gossar på 4450g i v40+0 samt 4150g i v37+0.
Eftersom amningen aldrig var ett problem och de ökade mellan 300-500 i veckan blev de snabbt stora. Lugnet och självkänslan som mamma fanns där.
Med Skruttfia har det istället varit tufft.
Just nu är hon rund och go. Och jag försöker njuta. Men det är svårt, för någonstans där inne gnager oron inför varje veckas vägning.
Visst hon gick upp kanon i veckan. Men istället för att njuta. Oroar jag mig inför tisdagens vägning.

Jag förstår att BVC tanten bara vill väl. Att det har med Skruttfias förutsättningar för bra utveckling.
Men alla kläder är anpassadde för knubbis barn. Vad gör man då om man har spagetti ben som vår sessa.
Jag älskar att klä henne i klänning och strumpbyxor. Då är lår och vader lika tjocka. Hon ser så liten och näpen ut då. Jämfört med idag då hon är en tuffing i jeans. Då syns inte hennes smala kropp. Byxbenen fyller ut sig själv ;)

Hur som haver. Hon är o mina ögon helt perfekt.
Och jag kommer inte lägga över ngn vikt nojja på Skruttfia när hon växer upp till en förtjusande ung dam!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna