söndag 18 mars 2012

Sitter på plats

Rutinerna börjar fogas ihop. Skruttfia börjar gå och lägga sig vid 22 tiden. Så även jag.
Sen natt ammar jag 1-2 ggr under natten.
Har ingen koll på tiden alls. Inte hon heller eftersom hon har mage att väcka mamma ;)
Jag serverar natttutten liggandes med kudden som stöd. Ibland är det gött med modell bouta big tittys. Dom.räcker ända fram!

När vi kom hem från Neo var våra nattmat tider, 23, 01,03-05,08.
Oftast var hon vaken mellan fem målet fram till åtta. Sliiiitig!

Så fort jag vaknar till av hennes pip i dag är det serverat på två sek.
Miriam själv halvsover. Jag med. Hon blundar och sväljer på rutin. Men det är ju iofs ngt hon gjort från Neo tiden.
När det då var dags för natt målet struntade vi i blöjbytet och bara sonda på. Stackarn, hon visste inte ens att hon blev på fylld.
Men det gäller att smyga fram. Så lite handling som möjligt.
Många barn somnar oftast in efter ett mål mat. Men inte Skruttfia om det då som sagt inte är natt natt.
På dagtid blir hon pigg av all amning. På sin höjd tar hon en power nap på 5 min efter matningen.
Och längre stunder kan sovas i vagnen om den rullar. Då kan hon snusa i 1.5-3h

Men nu sover/halv sover hon i stort sett från kl 22 fram till kl 07-08.
Då är det skillnad. Efter hennes så kallade frukost är hon PIGG OCH JÄTTE JÄTTE GLAD! Då möts man av skratt och joller. Lycka!

Idag sover Skruttfia i mellan oss. Grymt mysigt! Kommer inte alls att ha bråttom att få ner henne i egen säng. Det vill inte Rickard heller. Kanske hon ligger kvar tills det är dags att flytta Hihi.

Imorse var jag ensam uppe från kl 05. Kunde inte somna om efter sista amningen.
Satt i mörkret, kikade tv, åt lite för frukost medans mina 3 sötnosar snarkade på undervåningen.

Älskar livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna