torsdag 29 mars 2012

Sprut tid

Igår fm stress gick jag till KS för att få två kortison sprutor i vardera fot knöl.
Jag har RA och är mitt uppe i ett skov. På kvällarna är fötterna så svullna att jag inte kan rakt och upprätt.
Så jag haltar och går lite snett. AJ AJ!

Eftersom svullnaden lägger sig lite under natten var jag rädd för att doktorn inte skulle ta mig på allvar.
Därför går jag till KS för att få igång den lite.

Väl på plats ser jag min läkare sen 20 år tebax. Elisabeth Svennungson på KS rematolog mottagning. Hon är den bästa. Halv tid jobbar hon med patienter, den andra halvan forskar hon i

Efter 20 min frågar jag varför jag inte fått komma in. Kan jag ha tagit fel på tiden. Nej då, enl information så är jag rätt. Tydligen så hade Elisabeth kopplat fel då hon såg mig. Hon ville ha en Carl... men på besöks listan stod det Dahl... Hm.. vrf inte bara ropa upp Dahl... Jag fick iaf komma in och slapp betala enligt vård garantin. Gött. Det var iaf 350kr. Och Elisabeth tyckte min fot var jätte svullen, vad svamlade jag om. Vardera fot fick en liten injektion. Så nu hoppas jag att det vänder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna