torsdag 29 mars 2012

6.01

Och vad..
Jo vid den tiden stod jag fullt på klädd, sminket: eyeliner, mascara och rouge satt på plats.
Why?
Efter halv 4 amningen så fick jag ngn fix idé om att överraska pappi på centralststion.

Så kl halv fem klev jag ur duschen. Strax efter fem lyfte jag upp Skruttfia som somnat om. Men nu fanns ingen återvändo.
Vilken hemsk mor hon har.. som plockar upp henne nästintill sövande.
Våra små underverk är väl nästan som goaste då de är ny vakna, i klädda i PJ, rosiga om kinderna, varma och så kramiga.

Vår underbara dotter är bara bäst. Hon ler till. Och kämpar inte ens emot när mössan ska på då jag satt ner henne i babyskyddet. Hon bara är ;)

Jaha, bilen rullar å gränderna är tomma. Och vi är på väg mot ett uppvaknande Sthlm.
Inne på Pressbyrån frågar de mig om Skruttfia är nyfödd då de ser hennes lilla kropp sticka fram ur min stora svarta jacka då jag anskaffar morgonens första kaffe.
Jag känner hennes puls från BabyBjörnen och svarar -inte riktigt. Känner för att morgon chocka lite så jag drar den läskiga och hårda version i ilfart. -men herregud, men det gick bra?
-vad ser det ut som (tänker jag med mitt taskiga morgon humör)
-det gick JÄTTEBRA, svarar jag med ett leende och går vidare.

Nu är iaf kl över 06 och tåget från Åre rullar in på spår 12. Och där i folkmassan ser jag en förvirrad och lite yrvaken lintott.  Min sambo.
Vi möter upp varandra..

SUPRIIIIIISE!!!
HERE WE ARE!

Väl framme hör jag ett heeeeej, med en mjuk baby röst. Och ögonen riktade på vår ögonsten.
Miriam sprattlar till och ler mot pappi. Vi dröjs kvar ngn minut.. så det hinns gullas.
Så får även jag en hej puss.

Vi är hemma på tio minuter. Kommer in och kryper ner i sängen alla tre. Skruttfia somnar om först efter lite joller med pappi. Vi två ligger och små pratar lite.
Innan klockan är halv åtta sover vi alla tre.

Men nu i efterhand, hur tänkte jag? Varför smink och allt annat kl 06.01 på centralstation.
Rickard kunde ha tagit taxin hem enligt plan för att vara hemma strax efter halv sju.
Jag, mött han i dörren i förd i mys dress, sömniga ögon och rufsigt hår.

Svaret måste bli.. BECAUSE I LOVE HIM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna