söndag 18 mars 2012

Nattning

Innebär för våran del kläd byte. Ur dagens outfiten och på med PJ.
Badning lr tvättning med varma frotté tvättlappar. Skulle vilja sy upp egna, men just nu har vi inköpt ett gäng enfãrgade från Jysk.

Sen är det upp i sängen.
Stänga av tvn och släcka ned. Och så får Skruttfia mjölkersättning på flaska. Och oftast så avslutar vi med lite amning för mysets skull om det är jag som nattar.
Sedan fram med napp och snuttefilt.
Sen är det bara att gosa kind mot kind tills Skruttfia sover. Det tar oftast inte så lång tid.

I kväll tog pappi hela racet själv. Så där satt jag på övervåningen och var helt utanför.
Men det var ju för en god sak. Närkontakt mellan far och dotter.

Snabbt gick det. Vipps så sov vår älskade dotter.

När han kom tebax så så han.
-Jag älskar att natta henne.
-Oh, vad mysigt det är nu när hon är så medveten och vaken.
Hon dubbel tittar till och från att jag ligger där. Klämmer min hand och snuttar på nappen.
Hon upprepar det flera ggr för att sedan tryggt somna in.

När det är dags för oss så pussar pappi och jag henne i smyg och viskar
- Sov gott mitt hjärta när vi kryper tätt ner bredvid henne.
Rickards och mina fötter möter varandra under täcket.
Och har varsin hand på Skruttfias fossingar.
Hela familjen sussar tätt, tryggt och varmt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna