söndag 4 mars 2012

Girly

En ny rosa top är inköpt för 50kr på Lindex. Nice buy!
Nu när vårkläderna inkommit. Har jag en bekännelse!
Jag är så grymt GLAD, LYCKLIG OCH STOLT att det var en flicka jag fick.

Självklart sitter det inte i kläderna.
Men när jag går där och kikar väcks känslan och jag vågar erkänna för mig själv att detta flickebarn har jag väntat på.

Jag har aldrig haft en mamma relation.
Vid föräldrarnas skilsmässa vid 6 ålder gjorde jag ett val. Jag valde älskade pappi. Mina systrar valde mamma.
Så vi är systrar som har samma föräldrar men olika uppväxter och fostran.
Jag har alltid varit pappas flicka, från första stunden på Arlanda då jag kom 73.
När adoptions tjejen skulle lämna över mig, sökte jag pappi trygghet på en gång.
Jag själv skulle aldrig dela på syskon vid en skilsmässa. Men det var väl skillnad på då och idag.
Idag delar man sällan på adoptions syskon.
Men på 70 talet lät man min syster Jenni komma till en familj och hennes bror Rickard till en annan.
Tack och lov hamnade de båda i Stockholm. Och har därför funnits i varandras liv till och från hela tiden.

Tyvärr så fick jag ingen ny chans att bilda nya starka band med min mor.
För då jag var 16 år gammal dog hon i en olycksbrand i hemmet.

Så att först förlorat min biologiska mamma, sedan min älskade mor har någonstans satt spår och en längtan. Längtan efter mamma!

Längtan efter att Miriam oxå en dag kommer säga " ska bara prata med min mamma först" innan hon smiter iväg med sina kompisar finns där. För det var aldrig ngt jag kunde göra när bästisen Maggie alltid skulle springa hem till mamma innan vi kunde leka.

Tiden får visa vägen vilken relation lr vilka band jag och Skruttfia skapar.
Jag ska göra mitt yttersta för att hon ska bli trygg med mig ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna