onsdag 28 mars 2012

Plötsligt händer det!

Ja inte vann vi på triss denna gången heller. Oddsen för det är dåliga.
Men vad är oddsen för att stöta på tre olika personer från Neo personalen inom 5 dagar.

I lördags vid gatukorsningen Kungsgatan/Vasagatan stod Miriams läkare Mirey.

Idag stötte jag först på en sjuksyster från Neo IVA, kommer inte ihåg hennes namn.
Lite senare samma em inne på Jysk möter jag barnsköterskan Marie.

Alla tre har dom vårdat Miriam.
Stockholm är med andra ord inte stort.
Jag kände mig otroligt stolt över att kunna visa upp en Skruttfia som drygt 6 dubblat sin vikt och vuxit drygt 20 cm på längden.

Mirey som hade ett samtal med oss då vi vart inlagda på förlossningen och förberedde oss inför ett prematur barn och slutligen var hon den läkaren som skrev ut oss från Neo.

Sjuksytern som vårdade Miriam under hennes första kritiska tid på IVA. Tiden då vi inte visste åt vilket håll det skulle gå. Det var vid flera tillfällen hon stötta och klappade våra axlar då vi stod vid kuvösen. Och berättade hur duktig Miriam var. Hon fanns med då det gick bra och hon fanns då det kom bakslag.
Minns en dag då det var riktigt tungt och jag inte orkade stå vid kuvösen. Då den sjuksystern gick förbi mig valde hon att sätta sig ner bredvid mig och bara finnas där som stöd och tröst. Hon tog sig tid för mig. Det betydde mycket.

Och slutligen barnskötaren Marie som tog hand om oss på familje Neo. Hon var ordentlig, glad och pratade ofta med oss på rummet. En trygg personal.

Jag tror att det finns ngn mening med att jag stött på dessa tre starka kvinnor på så kort tid. Ett ögonblick och en sekund är så kort.
Ändå fanns vi där tre ggr om på exakt samma ställe.
Skall bara komma på vad ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna