onsdag 21 mars 2012

Kyrkotornet..

På Sundbybergs kyrka.
Förhoppningsvis så ringer dom imorn för tidsbokning av Skruttfias dop.

Litet, stort? Enkelt, flådigt?

Det finaste, flådigaste dopet jag varit på var förra året. I Järfälla kyrka när Maricas dotter Isabel döptes.
Det intimaste och mysigaste dopet var i en trädgård i Viksjõ. Då min guddotter Amanda och hennes syster Elin döptes.

Sönerna är döpta, Alexander i Järfälla kyrka med Anette som gudmor och Christer som gudfar. Då tillsammans med två andra barn.
Kevin i Kallhäls kyrka med Linda som gudmor. Han döptes ensam.

Hur blir Skruttfias dop? Måste vi tänka på infektions risken?
Vilka ska vi bjuda? Bara familjen? Familj och släkt? Lr familj, släkt och vänner?
Gudföräldrar? Jag har ansvaret för gudmor och Rickard har bestämt gudfadern.
Jag är stolt!
Kevin som gudfar är klar. Gudmor är ännu inte tillfrågad. Hoppas hon kommer svara JA!
Vår lr höst dop? Dop klänning?

Jag besluts ångest.. nja ;))
Vi börjar med ett tfn samtal och möte med kyrkan och prästen. Allt annat löser sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna