tisdag 27 mars 2012

Min lilla ballerina

Idag har vi haft en riktig mys dag.
Suttit inne.
Jag i min onepice och Skruttfia har på sig sitt allra första plagg som hon fick av sonen och flickvännen den 5e okt förra året.
Med andra ord, Skruttfia var bara 3 dagar gammal. Om ngn vecka är hon 6 mån. Vilka andra barn får vänta så länge på att bära ett plagg lr som i vårt fall, väl använda det. Hon vägde bara drygt 2500 och det var mer tyg än barn ;)

Eftersom det är fötter på mjukisen är det en tids fråga innan jag måste rensa bort dressen.
Just nu spelar vi på sista reversen när det gäller Lindas plagg oxå.
Förutom vårt egna premmis plagg var det Skruttfias allra första. Hon fick dem redan då vi låg inne.
Det var så mysigt att få klä upp henne trots att hon låg där i sin balja.
De gick i rosa, rosa randigt och dressen i grått och vitt. Hon fick dem tillsammans med en alldeles egen saga som lilla Elin skrivit.
Två bodys, och två mysdresser. Hon kan med nöd och näpe ha dom idag.
Visst armarna är lite korta, benen lika så. Men dom kläderna är mig lite extra varmt om hjärtat så dom får hänga med in i det sista.


1 kommentar:

  1. Hejsan!
    Vi är tre tjejer (Jessica, Malin, Michelle) vi håller på med ett projektarbete i skolan (vi går tredje året på omvårdnadsprogrammet) om prematurbarn. Vi uppfattar från din blogg att du är förälder till ett pramatur barn, och vi skulle gärna vilja ha svar på lite frågor ur en förälders synpunkt och undrar om du skulle kunna tänka dig att ställa upp på detta. För att komma i kontakt med oss kan du svara via mejl adressen som syns ovan. Om du väljer att ställa upp så får du ett mejl med frågor och känner du att du inte vill eller kan svara på alla behövs ej detta, det behöver inte heller ta för lång tid eller vara jätte långa svar.
    Tack på förhand Jessica, Malin & Michelle

    mail: bergstrom.malin@live.se

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna