onsdag 25 januari 2012

Prematur amning

Är ibland inte helt lätt. Barnen är omogna och har oftast inte styrkan lr orken att full tids amma.
Inatt så fusk ammade jag. Med andra ord lite mindre än vanligt. Ingen tutte till Skruttfia. Eftersom jag var helt slut var det lättare att ge flaskan på tio minuter vs amning i 30-40 min.
Men det hade sitt pris.
När vi vaknat till strax efter 8 i morse så kände jag ett "oh no"
Varför det.. jo jag känner igen den där smärtan. Mjölkstockning go away! 4e i raden ;(

Så nu ligger vi på soffan. Jag lätt febrig och med en dos smärta.  Liten och ynklig med andra ord. Lillan lite trött och kinkig.
Måtte det vända inom kort! Pappa är på konferens.. borta ett dygn. Miss him already!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna