fredag 13 januari 2012

Jul helgen, kom och gick.

Väl hemma dagen före doppare dagen stod R i full färd med att rulla köttbullar, grädda Jansson, grilla revbensspjäll och grilljera skinkan medans jag och Skruttfia boade in oss.

Julen blev lite annorlunda i år. Mindre pynt, plastgran och inte lika mycket hemlagat.
Och dessvärre vart det inga julklappar till ngn från mig heller. Älskade R hade dock försökt och lagt lite klappar under granen. Det kändes dock jätte konstigt och jobbigt att ta emot utan att ge.

Men jag är så lyckligt LOTTAD som fick en jul med alla mina barn och kärleken.
En riktig gröt frukost med varsin klapp. Sedan super god jul lunch som bestod av allt det kalla som R köpt från fiskbilen.
På em var det dags för Robin Hood, julgodis och julklapps utdelning. Vilket fick mig att gråta eftersom jag själv inte hade några paket att ge bort.
När det tecknade var slut och Kevin åkt till underbara släktingar för att få riktig jul åt R och jag av allt det varma.

Resten av juldagarna rullade på med allt det goda som julen har ge. Lugn och ro, gemenskap, samvaro, spel och en massa kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna