torsdag 19 januari 2012

Frisk förklarad

Mot alla odds är nu Skruttfia en livs levande FRISK BEBIS enl Ulrika - läkaren på Neo idag.
Alla värden - lungor, reflexer, motorik mm är normala hos Miriam.
Hon vägde 3050g och är 47cm. Fullt normalt för en flicka som är 41 veckor lr korrigerat 1vecka gammal.
Så idag lämnade vi tebax syrgasen. Och blev utskrivna från Neo och SABH.
Imorgon går jag på första riktiga mammaledigheten.
Precis som det var tänkt då i slutet på september.
Livet som små barns mamma kan äntligen börja.

Är så enormt tacksam för all värme, pepp, stöttning, kommentarer och engagemang vi fått från er alla gällande vår dotter.
Det har varit en tuff resa. Miriam är den som kämpat mest. Är så otroligt stolt och tacksam över hennes styrka och livs vilja.

Du Skruttfia, tillsammans med dina bröder och din pappa är du mitt allt!
Älskar er alla tre massor!


3 kommentarer:

  1. Vad härligt!! Vilken resa ni har haft. Njut nu så mycket det bara går.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Underbart!
    Fortsatt lycka till med mammalivet!

    Hälsningar
    XB

    SvaraRadera
  3. Tack Anna och XB!

    Ja, nu skall jag njuta.
    Idag har jag ju min lilla Miriam - den efter längtade som hennes namn står för. Och det är så sant.

    Efter så många missfall, hela 7st varav ett i vecka 18 är hon så planerad och efterlängtad.
    Inget av misfallen gjorde mindre eller mera ont. Smärtan har varit genom gående alla ggr även om det missfallet som var längst gånget var jobbig på ett annat sätt.

    Men längtan och hoppet fanns där hela tiden. Och till sist vann jag. Idag finns mitt lilla knyte hos mig. Jag fick ett barn till. Och så här i efterhand, trots all smärta och tårar har det varit värt det 1000 ggr om!

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna