onsdag 18 januari 2012

Inre stress!

Herregud! Hur kunde jag tro att jag hade allt under kontroll.
Jag ser mig själv som en ganska lugn mamma.
Men när vi skall iväg på ngt så fjuttigt som en em promenad. Stressar jag upp mig. Allt ska klocka med tiden.
Klä på mig själv, klä Skruttfia, se till att hon är mätt och torr, pumpa ur brösten, packa vagnen med syremätaren, sen på med ytterkläderna. Herregud jag är helt svett innan vi kommer utanför dörren.
Jag vill bara glida på och vara cool lugn!
Till min fasa visade mätaren på lägsta batteri indikatorn. Och det sämsta är att apparaten inte larmar när batteriet är slut. Den bara dör! Känns tryggt att gå ut då. Not!

Men jag lurade mig själv att jag var cool och bara skulle gå runt husknuten. Skulle det värsta hända skulle vi snabbt hinna in. Is i magen. Mmm lr hur!
Men om ngn vecka skall vi lämna tebax apparaten och vi kan ju inte stanna inne för alltid ;)

Allt gick bra och mätaren höll hela vägen. Det som var chock artat var att jag på 2a vagn rundan hade svettflås och lite värk i baken. Vad säger det då om mig. Att jag är OTRÄNAD!?
JAPP, nu gäller det att ligga i.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna