fredag 13 januari 2012

2011 VS 2012

2011 började ok trots sviterna från missfallet i Nov 2010.
Som tröst och healing hade R bokat en stuga i Lindvallen
Så i v 2 for vi iväg, jag, Rickard, Kevin, Kevins kompis Markus och lilla Chanel fõr en veckas skidåkning. Vi fick kanon dagar med massa snö.

I april åker R och jag till Malaysia i 3v. Underbara dagar. Och vi får med oss mer än fotominnen. 2 maj plussar vi. En jobbig och lång vår med massa läkarbesök, sprutor, och ständig oro om ett nytt missfall.

Semester och sommarn flyter på. Lilla Chanel börjar på hundagis. Vilken lycka!

I sep väljer Alexander att flytta hemifrån. Omtumlande och jobbigt. Men kanske det bästa. Efter en tid inser jag att han blivit stor och kommer greja detta.
Efter många tankar fram och tebax inser vi att Chanel mår bäst av att bli omplacerad.
Fredagen den 23e sep skall jag bara kissa innan jag går från jobbet. Upptäcker till min fasa att jag fått en mininal blödning. Ringer förlossningen, dom ber mig kika inom om då det är ganska lungt på BB.
Jag ringer även R som blir galen över att kycklingen ligger i ugnen och att han är på väg till Lidingö för att hämta start bevis inför loppet. Jag får påminna honom om att vi kanske blir föräldrar i förtid. Nu i efterhand kan vi skratta åt hans panik attack.
Efter 9 dagar på KS kikar Miriam ut. Det blev en lång höst och tidig vinter på Neo.
Men vi tre klarade det. Här hemma finns nu en livs levande bebis.
En prövning för oss alla. Speciellt för Kevin som fått klara sig mestadels själv. Vilken killle jag har.

Vi är nu en samlad familj och redo att LEVA fullt ut 2012.
Mina önskningar för kommande året är bra hälsa och utveckling för hela familjen men speciellt för Skruttfia.
Att Alexanders student blir lyckad med bra betyg och en ljus framtid.
Att Kevin skall klara av sitt körkort.
Och att jag och Rickard kanske kan få en mini weekend för att bara få landa.

Jag tror 2012 blir underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittade in och gjorde ett avtryck bland mina tankar och funderingar!

Kramar Anna